torsdag 7 juli 2011

Crazy!

Vad fan har jag gett mig in på?? 250 km löpning fram till sista augusti... Inga problem tänkte jag, härlig morot till att man faktiskt ska ta sig ut och träna. Priset är en veckas vistelse på nån liten paradisö :)
Men jag hade ju helt glömt av att jag har absolut NOLL kondition kvar eftersom jag inte tränat på en och en halv månad... o så låg jag ju redan efter då jag fick nys om tävlingen först i förrgår (jag har inte hunnit förrän idag)
Sammanfattning av dagens försök..:
Med halsont och lätt huvudvärk förnekade jag att jag inte har någon kondition. Begav mig ut på en runda som jag aldrig tidigare provat med höga ambitioner om att inte gå nå alls.... 500 meter senare flåsar jag som aldrig förr. Luftrören tjuter och jag får knappt luft. VÄGRAR ge mig.. jag ska vidare! promenerar en stund för att sen återuppta löpningen... samma procedur igen men jag tog mig nog lite längre den här gången... Efter 1 och en halv km inser jag att det är lika bra att sikta på hem... Med svansen mellan bena kommer jag hem och har avverkat 2.08 km... "bara" 248 kvar nu då.. Suck...! Har vart hemma 10 minuter nu och kan fortfarande inte andas normalt så hur detta kommer sluta vet bara den vise.. Alltså inte jag.. Nya tag imorgon.. Jag SKA klara målet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar