tisdag 5 juli 2011

Idioti!

Har funderat lite nu på kvällen... När jag kom hem från jobbet for Titti och jag iväg och badade en sväng. Sjukligt skönt för den som undrar! Där träffade vi på Tittis lillasyster och en kompis till henne. De är i 16-17 års åldern och helt plötsligt kläcker den ena ur sig att hon ska börja banta. Tjejen väger åtminstånne 10 kg mindre än vad jag gör. Jag vet visserligen att jag skulle må bra av att tappa en 4-5 kg, men jag anser mig inte som tjock. Och den här tjejen är absolut inte det. Men ändå... Det var något som fick mig att börja tänka då... Ännu mer lite senare när jag försökte få tag på de sista strålarna sol och låg och halvropade "Gör mig brun!" och Saga och Sandra i kör ropar tillbaka "Du är brun!"Jag tror dem inte. Jag uppfattar mig inte som brun. I mina ögon är jag blek och de som är blekare än mig är helt enkelt bara ännu blekare - jag är fortfarande inte brun...
Som sagt så fick allt detta mig att börja fundera. Är det verkligen så att människan är så idiotiskt skapad att vi inte klarar av att ta till oss positiv kritik/feedback från andra runt-i-kring oss. Men är som svampar så snart någon råkar knappt antyda nå negativt. Det är jävligt idiotiskt i alla fall. Jag vet att jag är precis så. Jag anser mig ju fortfarande vara blek trots denna insikt.. Men varför? Jag skulle så gärna vilja vara en svamp med allt det positiva ikring mig och kunna låta allt det negativa rinna av. Jag ska arbeta på det. Men det lär ta sin lilla stund... Man ska inte stressa här i livet har jag lärt mig och jag försöker leva efter det. Tyvärr bara när det gäller sådant som är bra för mig, ex. matvanor, träning och så vidare...


Nu ska jag i alla fall göra ett tappert försök till att sova så jag är utvilad imorgon när det är dags för en ny arbetsdag. Bara 8 sådanna kvar till semestern! :)

1 kommentar:

  1. Men man säger ju nå sånt, att det krävs 100 positiva kommentarer för att dränka en negativ.. Och det är så sjukt sant!
    Och när man då går runt och säger: jag är så blek, till sig själv i spegeln. Jaa då kan du ju tänka själv hur många gånger man måste höra att man är brun innan man tror på det!;)

    Jag Är blek, på riktigt.. Men det tänkte jag göra nå åt om nån timme då jag ska bada i havet!:D whiii!

    Först ska jag dock träna wii!:D whii!!
    Puss på dig (och jo, du är visst brun, iaf om du inte photoshoppat dina bilder som du lagt upp!)

    SvaraRadera