måndag 19 december 2011

Tankar...

Ligger i soffan och funderar lite över mitt liv... Jag har alltid sett mig själv som en optimist som tar livet med en klackspark. Tyvärr är det det som drivit mig dit jag är idag... Just idag mår jag visserligen hyfsat bra, men kaoset finns ändå där - tillsammans med ensamheten.
Efter allt som har varit har jag insett att ensamheten förmodligen är något jag måste lära mig leva med och acceptera. Enda sättet tycks vara att skaffa ett husdjur men hur ska jag hinna det? När man jobbar som jag gör känns det mer som djurplågeri om jag skulle skaffa ett... Vad jag skulle kunna ge för att ha någon (männska som djur) att mysa med i soffan om kvällarna.. Kanske kommer jag bli en sån där "crazy cat lady" när jag blir gammal..? Fast egentligen vill jag nog hellre ha hund än katt.. Men hur skulle det egentligen bli om jag skaffar mig ett husdjur och sen träffar min drömprins? Kanske finns han där ute även fast jag gett upp... Och tänk om han då är pälsdjursallergiker? Hur prioriterar man då?
Drömmen kommer alltid finnas där, men det finns alldeles för många "om" för att jag ska kunna ta ett beslut just nu... Jag får fortsätta ta en dag i taget.. ensam...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar