fredag 30 december 2011

Sömnlös..

Det har snart gått en vecka sedan jag skrev mitt ångestfyllda inlägg, sen dess har det mest bara gått uppåt :) Julhelgen gick långt över förväntan och jag kraschade inte en endaste gång - alltså är min hemlighet fortfarande hemlig för familjen... De får veta tids nog ändå...
I måndags for jag hem till underbara Mora igen. Jag trodde nog aldrig egentligen att jag någonsin skulle komma och se den här platsen som ett hem - som MITT hem - på det sätt som jag faktiskt gör. När jag tänker på saken så inser jag att även om jag många gånger önskar mig bort, bort någonstans där jag får börja om mitt liv från början, så vill jag verkligen inte bo någon annanstans än just precis här...

Jag har i alla fall hunnit städa lägenheten ordentligt sen jag kom hem och så har jag varit och investerat i en alldeles egen tvättmaskin som jag fick hemlevererad idag :)
Annars har det inte hänt så mycket sen sist faktiskt.. Jag o Daniel träffas igen och jag har insett att jag väldigt gärna vill ha han tillbaka. Jag har även insett att även om det funkar bra mellan oss nu så är det väldigt osannolikt att vi kommer få någon annan typ av relation till varandra än den som är. Vi är båda två alldeles för rädda för att det ska bli som förrut..

Nåååå... vad mer har hänt? Jo jag har lyckats investera i lite mera kläder och skor trots att jag konstaterat att jag egentligen inte har råd den här månaden eftersom det är försäkringskassan som ska stå för mina pengar - och vi vet ju alla att de inte är de snabbaste i världen.... Men å andra sidan tog jag ett beslut om att sluta röka - igen - för att ha råd att köpa kläder istället. Livet handlar ju om prioriteringar ;)

Nu borde jag egentligen sova, men av någon anledning får jag ingen ro i varken huvud eller kropp trots att jag tagit min "sova-gott-tablett". Kanske beror det på att jag haft så obehagliga drömmar de senaste två nätterna. Jag minns inte så mycket av dom just nu, men jag har vaknat med ett obehag och vart tvungen att kolla av både det ena och andra innan jag kunnat slappna av tillräckligt för att ta tag i dagen..

Nu ska jag i alla fall göra ytterligare ett försök till att sova så jag orkar med morgondagen... Mycket förberedelser kvar inför lördagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar