torsdag 9 juni 2011

Behov

Vi har alla olika behov i livet som vi önskar tillfredställda. Just nu känner jag nog att det mesta är tillgodosett, men det är ett behov som jag sällan och aldrig verkar få gehör för. Det är behovet av mer tid. I förra veckan fick jag ett ledsagarbeslut för verkställighet på 48 timmar / dygn. Jag menar mycket kan jag göra, men tyvärr inte förlänga dygnet på det viset.. Men tänk om, tänk om jag kunde det. Om dygnet helt plötsligt kunde ha 48 timmar istället för 24. Skulle jag hinna mer då? Skulle jag komma i fas med mitt liv och mitt jobb? Just nu känner jag att det är mycket jag glömmer bort. Alldeles för mycket, och det måste bero på att jag är så stressad hela tiden. Jag försöker ta tillvara på stunderna och ta några dhupa andetag, läsa en bok eller nå annat. Men det gror i bakhuvudet. Alla dessa "borde"... Längtar tills semestrarna drar igång. Inte för att jag ska vara ledig just nå mycket, men då kanske jag hinner komma ikapp i arbetet. Vill ha några veckor utan möten, helst i alla fall ett par dagar utan telefonsamtal så man kommer ikapp.. Snart så.. Inte långt kvar.. håll ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar