onsdag 27 april 2011

7 minus 89,72

Så många dagar är fel... Alltså på hur Falu kommun räknar...
Vart lite fundersam när jag fick min lönespec och jag helt plötsligt hade en löneskuld på 3500 efter att jag skulle få 8 semesterdagar utbetalda. Plus blev minus och jag fattade ingenting.
Ringer till PKT och frågar hur de har tänkt och... ja... hon visste inte. Hon räknade lite snabbt på plats att jag borde ha fått avdrag för 7 timmar som jag låg minus på årsarbetstiden... Att de istället dragit 89,72 timmar (vilket för övrigt motsvarar över 15000 kr!!!) kunde hon inte förstå.
-Vi korrigerar det till nästa löneutbetalning...
Men vänta nu lite tänkte jag.. Det är ca 10000 kr jag ska ha ut i handen av er istället för att ni ska få pengar av mig. Tror jag det att de vill vänta men se det gick inte för sig. Får visserligen vänta tills nästa vecka, men hellre det ;)
Snäll var hon iallafall Johanna som jag pratade med. Men det är tur att man själv jobbade som chef där så man vet hur systemet fungerar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar