tisdag 5 april 2011

Den utlösande faktorn

Den första nystarten var egentligen redan i oktober förra året. Och ska man vara riktigt petig var det kanske ingen nystart utan mer ett avslut.

Det var den dagen som jag och Johan kom fram till att vårat förhållande var över och att vi skulle bryta förlovningen. Ett tungt beslut var det men samtidigt var det nog välbehövligt. Jag står fortfarande fast vid att mina 4 år med Johan var helt fantastiska och att jag är glad över den tiden vi hade tillsammans. Jag är dock säker på att jag aldrig kommer ha känslor för han igen men att jag alltid kommer att älska honom för den fantastiska vän han är.

Bara för att förhållandet tog slut ändrades inte vardagen så jättemycket. Vi fortsatte bo ihop och gör fortfarande, men det återkommer vi till senare och rutinerna var detsamma som tidigare bara det att vi fick separata sovrum. Jag tror nu att det blev på det viset för att det var en trygghet. Vi var Vi så länge att det kändes känns läskigt att helt plötsligt stå på egna ben.


Det var fyra fina år och jag är tacksam över den fantastiska vän jag fann på resans väg. Men livet är föränderligt och föränderligt är underbart! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar