tisdag 26 april 2011

despair

Just nu vart det tungt.. Man ska nog inte tänka så mycket alla gånger, det kanske är bättre att bara ta det för vad det är och låta dagen bli som den blir. För ska man vara helt ärlig så är ju allt precis som det ska vara, men risken finns, kanske att det ligger någonting därunder ytan och gror, kanske så är det bara mina hjärnspöken som inte litar på att allt kan vara så bra. Det är svårt att kosta på sig att vara lycklig. Gör man det är risken större att allt rasar. Är det bättre att leva i förtvivlan då och inte veta vad man har och vänta? Ska man inte bry sig? Bryr man sig för mycket kan det gå åt h*vete, men bryr man sig för lite tar det ofta samma väg.
Hur ska jag hitta balansen? Varför kan jag inte bara njuta av dagen som den är?

Nej, nu slutar jag tänka och börjar jobba lite istället ;)

1 kommentar:

  1. balans?? Vad är det för nå??

    Jag har faktiskt börjat lära mig att det kanske inte är så bra att tänka alltid.. Mer än då man tänker på hur otroligt bra jag faktiskt har det då!:)

    Du får bry dig så mkt som du känner att du vill bry dig! för då får du iaf som du vill innan det går åt helvete.. Ibland spelar det absolut ngen roll vad man gör.. blir ändå fel! Men tänk vad man uppskattar när det blir rätt bara för det!

    SvaraRadera