tisdag 8 november 2011

På jakt.. eller, typ.. ja?

Nu vill jag flytta igen.. fast ändå inte.. fast jag "måste".. typ i alla fall.. Jag trivs faktiskt riktigt bra här i lägenheten nu äntligen, men den är för liten! HUR har de tänkt sig att man ska klara sig med att bo i en tvåa? Det finns ju ingen plats för någonting... Så nu sitter jag o kollar på hus. Tyvärr så är det så att alla hus jag tycker har tillräckligt många rum är snordyra (jag menar, man vill ju att de ska vara fina också) och sen så känns det lite halvlöjligt att köpa en femrummare när man är ensam. Det värsta är nog ändå att jag inte är helt övertygad om att fem rum skulle räcka :S 
Min tanke med alla rum är lite som följer.

1. Man måste ha vardagsrum
2. sovrum är typiskt bra har jag hört
3. datarum, håller på att bli galen över att det är datorer överallt nu...
4. alltid trevligt med ett gästrum, särskilt när man har familj som kommer långväga för att hälsa på ibland
5. Pysselrum - bara för att det är skoj :P
6. Viktigast av allt är väl nästan en  Walk-in-closet Hur ska jag annars få bra översikt över alla mina kläder? och hur ska jag få plats med allt nytt som jag drömmer om?

Se där ja... 6 rum behöver jag, fem funkar om jag skippar pysselrummet... Men sen då? Det här är vad jag behöver nu när jag är själv. Tänk om jag träffar någon, vart ska han ha sina saker tro? Förrådet kanske? Och förstå den dagen jag får barn... Då är det lika bra att köpa herrgård tror jag..
hmm.. undrar om det finns nån sån i trakterna..?

Jaja, jakten är väl inte så jätteseriös - man ska ju ha råd också :S men drömmar mår man bra av har jag hört :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar