måndag 16 maj 2011

Inspiration

Jag har kommit på vad som är fel... Varför det går så tungt att ta sig iväg till gymmet, varför det går segt på jobbet och allt annat.. jag behöver inspiration.

Jag fick lite idag faktiskt. Efter lunch någon gång. Satt som vanligt och letade efter skrivna riktlinjer och domar i olika avseenden för att kunna skriva riktlinjer som vår kommun kan arbeta utifrån.
Det sjuka är att det var nästan ingenting som behövdes, och dessutom var det bara sånt jag redan visste.

Man måste påminna sig själv ibland. Skriva listor. Alla typer av listor.
* Att göra
* Att inte göra
* Positiva listor
 - för mig själv
 - för andra
 - för det jag vill uppnå

Det är det jag ska göra nu. Jag ska inte längre bara sätta upp på min "Att göra" lista att jag ska träna. JAg måste skriva en positiv lista över varför. Varje gång som jag sen tappar motivationen kan jag titta på den listan och minnas. Jag måste påminnas.

Men innan jag skriver min lista ska jag faktiskt träna. Medan jag känner mig inspirerad.
Och vet ni vad?
Nu ler jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar