onsdag 25 maj 2011

Slutfuskat!

Kom alldeles precis på att det är onsdag idag. Onsdag är ju den dagen som jag ska mäta allt och se om jag blir nå lättare/slankare. Meeeen, jag missade det idag. TYPISKT!

Har reflekterat lite under dagen och kommit fram till att jag är mästarnas mästare på att komma med ursäkter. Till precis ALLT. Jag måste sluta med det. Jag ser ju själv hur jag går upp i vikt och jag är fullt medveten om att det är chips och godis som är de stora skurkarna. Måste bli bättre på att äta rätt. Jag måste bli bättre på att röra på mig som jag ska. Igår på vårruset gjorde jag en mätning av BMI och kroppsfett. BMI var precis som det skulle, inget att anmärka på där. Men Kroppsfettet var i överflöd. Vet inte riktigt hur jag ska styra upp det...

Hur svårt kan det vara? Det värsta av allt är egentligen att jag idag kom på mig själv med att tänka att jag ska dra ner på godisätandet samtidigt som jag öppnar en godispåse(!)

Jag behöver tips, idéer och framför allt inspiration och motivation för att klara det här. Har ni nå till övers får ni gärna dela med er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar