lördag 28 maj 2011

Lathet

Sitter hemma och har inget att göra. OK, det är inte hela sanningen. Jag borde träna, jag borde städa, framförallt så borde jag packa!
Herregud, det är bara fyra dagar kvar till flytt och jag har inte packat allt. Visserligen kan jag inte packa allt allt, det är ju ändå fyra dagar kvar. Men betydligt mer än vad som är skulle kunna befinna sig i kartonger vid det här laget.
Träna är också en sån där sak som jag verkligen måste ta tag i. Jag tänker på det hela tiden. Men jag kommer mig inte för. Varför är det så? Jag vill ju vara vältränad. Men jag vill nog hellre att jag skulle kunna bli det utan att kämpa för det. Men så funkar det tydligen inte. Typiskt.

Kan inte riktigt skylla på att någonting annat pockar på uppmärksamheten heller. Daniel är på kryssning med jobbet och kommer inte hem förrän ikväll, så fram till dess så kan jag ju verkligen göra precis vad so helst. Förslagsvis sådant som han inte behöver vara med på - packa o träna. Meeeen...

Ska väl ta tag i mig själv snart. Målet är att jag ska hinna i alla fall en snabbis till gymmet. Sen ska jag nog handla lite. Kanske blir det att packa... Lite hemma SPA kanske? Det sista lät roligast. Risken finns att de andra sakerna får stå tillbaka.

Jag behöver en plan för mitt liv. Mest av allt behöver jag lite längre dagar så jag hinner med allt som jag skjuter upp hela tiden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar