onsdag 4 maj 2011

Kaos

Underbart när man får fakturor på jobbet som ska betalas inom två dagar och så är de FEL. Ännu mer underbart är det när man ringer för att ifrågasätta fakturorna och personerna i fråga inte är på plats.
What to do?

Rutiner och riktlinjer verkar vara nya begrepp. Det är ganska smidigt när alla gör som de vill och man inte riktigt kollar vad som är rätt och fel. Det blir lite mer spännande då.

Arbetsuppgifter som inte är mina - som jag måste göra ändå trots att mina egna äter upp min tid. Roligt, utmanade, tröttsamt.

Jag är faktiskt väldigt glad över mitt jobb och att jag utmanas varje dag. Det håller mig allert och all den nya informationen gör mig nyfiken på vad mer det finns att lära. Så otroligt stort område det här med LSS. Jag kan lagen ganska bra ändå, man har det ligga bak i huvudet. Samma med kollektivavtalen och lite andra lagar och avtal som vi ska följa. Men när det inte har efterföljts innan och man vill strukturera upp lite går det mycket tid till att leta reda på vart i lagen och vart i avtalen de olika sakerna står.

Nu dags att börja ringa fler människor som förmodligen inte svarar eller som har bytt nr det har hänt mer än en gång... Sen så ska jag försöka knåpa ihop lite riktilinjer som sen ska upp till politiken och spikas.

Ett varierande jobb med nya äventyr varje dag. Skulle inte byta bort det för något i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar